משכנתא לדירה להשקעה

משכנתא לדירה להשקעה – מה צריך לדעת?

כאשר אנו שומעים על דירה להשקעה, מיד עולה לנו בראש עסקת קניה שנעשתה לצורך השכרתה או למכירתה במחיר גבוה יותר. אמנם בחלק גדול מהמקרים אכן זו משמעות הדברים אך מבחינת החוק כל דירה שניה  ומעלה נחשבת דירה להשקעה, גם אם דירה זו מיועדת למגורי אחד הילדים. כל עוד זו דירה נוספת על שמכם מבחינת החוק היא נחשבת כדירה  להשקעה ויש לכך השלכות. ישנו הבדל בין גובה המקסימלי שניתן לקחת כאשר זו משכנתא לדירה ראשונה וכאשר זו משכנתא לדירה להשקעה. מעבר למשכנתא ישנו הבדל גם בגובה המיסוי המשולם על הרכישה. יש לציין גם שבתוך רכישת דירה כנכס מניב, יש הבדל בין דירה הנקנית לצורך הכנסה שוטפת לבין כזו הנקנית לעסקה חד פעמית (פליפ בשפה המקצועית).

משכנתא לדירה להשקעה

מה כדאי לבדוק לגבי משכנתא לדירה להשקעה?

כאשר מדובר על משכנתא לדירה להשקעה, הבנק יכול לתת משכנתא שבגובה של עד 50% מערך הנכס, זאת לעומת משכנתא רגילה שיכולה להגיע גם לגובה של 75% מערך הנכס. עם זאת, בעוד שהבנק כפוף לחוקים של בנק ישראל שנועדו ליצור רגולציה, גופים חוץ בנקאיים המציעים משכנתאות כמו חברות אשראי או ביטוח אינם כפופים לחוקים אלה. כאן תוכלו לקבל גם משכנתא המגיעה ל 90% מערך הנכס. חשוב לבדוק היטב את כל האפשרויות. יתכן גם שתוכלו לשלב בין משכנתא מהבנק בהתאם לגובה האפשרי לבין משכנתא נוספת חוץ בנקאית. מומלץ להתייעץ על כך עם יועץ משכנתאות. הוא גם יסייע בבחירת תמהיל המשכנתא המתאים ביותר  עבורכם.

איך לבחור את יועץ המשכנתאות שילווה את העסקה?

יועץ המשכנתאות יכול כאמור  לסייע  לכם בבחירת התמהיל האופטימלי, למצוא את הבנקים או הגופים האחרים מהם תיקחו את המשכנתא המשתלמת ביותר ובכך להגדיל את רווחיות הרכישה. לכן, חשוב לא להתפשר בעניין ולבחור יועץ משכנתאות מוסמך אשר עבר הכשרה מלאה בתחום, יועץ בעל ניסיון רב אשר ליווה גם לקיחת משכנתא לדירה להשקעה בה כאמור יש לקחת בחשבון גורמים שונים מעט מאלה הרלוונטיים למשכנתא לדירה ראשונה. כדאי לבחור יועץ משכנתאות שעוסק לא רק בייעוץ משכנתאות אלא גם בתיווך נדל"ן. כך יוכל ללוות אתכם בעסקה בצורה רחבה יותר ויש לכך ערך מוסף.

נדל"ן באופק היא חברת ייעוץ משכנתאות ותיווך נדל"ן המלווה רוכשים הן במציאת הנכס המתאים להם ביותר והן במציאת תנאי המשכנתא האופטימליים עבורם. מוזמנים ליצור קשר.

ליצירת קשר
השאירו את הפרטים: