משכנתא לבנייה עצמית

משכנתא לבנייה עצמית- כל מה שצריך לדעת

מתכננים לקנות קרקע, להפשיל שרוולים ולבנות את בית החלומות שלכם? חשוב קודם כל לדאוג לכך שיהיה לכם את כל הכסף שתצטרכו לכך. מימון בהיקף המתאים יאפשר לכם להתעסק בבניה ובכל מה שנדרש עבורה מבלי לבדוק כל רגע אם נשאר כסף לכל דבר שתצטרכו לרכוש או להסדיר תוך כדי בניה. יש לזכור שבניה  עצמית משמעה שאתם הופכים להיות הקבלן לפרויקט. אם ברכישת דירה מקבלן הוא זה שדואג להסדרת דברים, להעסקת אנשי מקצוע, רכישת חומרים או כל דבר אחר, כאן אתם אלה שצריכים לדאוג לכך. לכן, חשוב לפני שנכנסים לעומק הבניה לקבל משכנתא לבנייה עצמית בתנאים הטובים ביותר שניתן.

משכנתא לבנייה עצמית

מה ההבדל בין משכנתא לבנייה עצמית לבין משכנתא רגילה.

בעוד שכאשר מדובר על משכנתא רגילה לרכישת דירה יד שניה הנכס משמש ביטחון עבור הבנק, כאשר מדובר על משכנתא לבנייה עצמית הנכס אינו קיים והבניה מתחילה מאפס. משכנתא לבנייה עצמית גם שונה ממשכנתא לצורך רכישת דירה מקבלן. אמנם גם כאשר רוכשים דירה מקבלן הכל על הנייר, אבל עדיין קבלן או חברת בניה הם מקצועיים בתחום ומכירים את העבודה היטב. לכן, כאשר זו משכנתא לבנייה עצמית הכסף יעבור אליכם בחלקים ולא בבת אחת כמו במשכנתא רגילה וזאת גם על סמך אישור מהנדס על סטטוס התקדמות הבניה. אפשר לסכם שבמשכנתא זו יש יותר חוסר וודאות, יותר סיכון מצד הבנק ונדרש יותר תכנון מצידכם כדי לנצל את כספי המשכנתא בצורה הטובה ביותר.

במיוחד במשכנתא מסוג זה: לעבוד רק עם מומחים בתחום

משכנתא היא נושא מורכב ומסובך בכל מקרה. גם במשכנתא רגילה לרכישת דירה חשוב מאוד לעבוד עם יועץ משכנתאות לצידכם שיסייע בבחירת המשכנתא הטובה ביותר עבורכם. עם זאת כאשר זו משכנתא לבנייה עצמית הדברים קריטיים אפילו יותר. כאמור, הכסף יגיע בחלקים עפ"י קצב התקדמות הבניה כך שאתם צריכים לפעול נכון כדי לא להיתקע באמצע הפרויקט. יש לתכנן היטב את תמהיל המשכנתא ולהעריך איזה תמהיל יתאים לא רק עכשיו אלא גם בהמשך. לכן, עבדו עם יועץ משכנתאות בעל ניסיון רב בתחום בכלל, ובליווי לקיחת משכנתא מסוג זה בפרט.

נדל"ן באופק היא חברה ליעוץ משכנתאות ותיווך נדל"ן המלווה אתכם לכל אורך התהליך ומסייעת בכל הנדרש כולל חיבור עם אנשי מקצוע הטובים בתחומם. מוזמנים ליצור קשר.

ליצירת קשר
השאירו את הפרטים: